יום שישי, 24 בפברואר 2012

על בירה ועל שוקולד - אירוע ולנטיינס בנינקאסי


ערב טוב לכולם.

בעקבות חג נוצרי כזה או אחר הקשור בדרך כזו או אחרת לאהבה רומנטית, החליטו בנינקאסי לערוך אירוע בירה ושוקולד. בירה, על שום מה? כי זה מה שהנינקאסי עושה; דוחף בירה לכל מקום. שוקולד, על שום מה? אני מניח שלהשמין זה רומנטי, אבל אומרים ששוקולד קשור לרומנטיקה באופן ספציפי (אנא עארף). אני לוקח בשתי ידיים את השילוב הזה; לא חסרות בירות שאמורות ללכת עם שוקולד. כשאני חושב שוקולד אני חושב על איילים כהים ומתקתקים, סטאוטים מתובלים, בירות עם טעמי פירות מתוקים ועוד. בקיצור, פוטנציאל לא חסר.

האירוע היה אמור להתחיל ב-11:00 באותו יום שישי. הראשונים מהחבר'ה שהיו אמורים להגיע כיוונו את עצמם ל-13:00. אני הגעתי למקום ריק (בלי אף אחד מהחברים) בסביבות 14:30. הסיבה - גשמי הברכה בהם התברך אותו יום שישי. נו שויין; תוך כדי שאני מתנחם בבירה ראשונה התחילו לזרום כמה מכרים חביבים. על אף כמה מבריזים, היה לי די נחמד.

נתחיל מהטוב, כלומר בירות ששתיתי (פחות התמקדתי בשילובי בירה ושוקולד מסיבה שתובן בהמשך):

  • ראשונה טעמתי מבירת החיטה של ללה. היא הייתה סיפתח חביב; קלילה עם נגיעות תפוזים וכסברה.
  • אח"כ טעמתי מבירה של Gopher's שפגשתי לראשונה בשם "תימניאדה", שהיא בירה שבושלה עם גת. ממה שידוע לי על גת מקריאת חומר עיוני בלבד (האמת שכן; קראתי את זה בוויקיפדיה) חומרים פעילים בגת לא אמורים לשרוד תהליך בישול, כך שהבירה סך הכל בלטה בטעם עישבי. היא הייתה בירה נחמדה בכל מקרה. במהלך האירוע, רכשתי שישייה מגופר'ס של שלושה בקבוקי Chili Wheat ו-Klobaska (ואם אתם לא מחבבים בירת חיטה פיקנטית ובירה בטעם נקניק פשוט אין לכם לב).
  • שתיתי שתי בירות תוצרת Laughing Buddha. הראשונה הייתה Single Malt IPA שהייתה מאוד קלילה ופירותית (הרגשתי קצת טעם של אפרסק אבל יכול להיות שזה רק אני). השניה הייתה Dude's Porter, פורטר בלטי שאין לי מושג מיהו הבחור על שמו היא קרואה, אבל היא הייתה מאוד קלילה עם סיומת מתוקה-מרירה.
  • הנינקאסי עורך זה כמה זמן מבצע חיסול על מגוון בירות Zot לפי הנוסחה הפשוטה של "שלם 15 ש"ח, קח בקבוק ושתה אותו". גדי, מבעלי הנינקאסי, המליץ לי להביא שוקולד ולקחת את ה-Dubbel וזו אכן הייתה בחירה מעולה. הבירה מאוד החמיאה לשוקולד עם מתקתקות, עומק ועוקצנות של טעמי פירות יבשים.
אבל לא הכל היה כל-כך מוצלח. אלו מביניכם המצטיינים בספירה שמו לב כי דגמתי מעט בירות ממעט מקורות. הסיבות לכך הן שלאירוע הגיעו רק 3 המבשלות המצוינות לעיל (שתיים מהן חולקות בניין עם הנינקאסי) ועלות טעימה הייתה פחות משתלמת בעליל בהשוואה לשלישים (10 ש"ח ל-150 מ"ל לעומת 15 ש"ח ל-330 מ"ל). נוסף לשלושת המבשלות היה רק שוקולטייר אחד (או אחת; הם הגיעו משפחה שלמה) שמחיריו נעו בין סבירים ב-5 ש"ח לבראוני לפחות מסבירים ב-5 ש"ח לפרלין. נוסף על אלו, היו המשקאות של הפאב, אבל המטבח היה סגור וכל מה שהוצע לאכול היו פחמימות משומנות: צ'יפס, ג'חנון ומלאווח (בד"כ גם יש נקניקיות שחסרו הפעם).

בקיצור הייתי קצת מאוכזב. בתור אירוע ששווק כ" בירה בוטיק ישראלית ושוקולד בוטיק נפגשים יחד לחגיגה של אהבה; בואו לטעום בירה ושוקולד ושילובים מפתיעים של שניהם" היה הרבה מקום לשיפור. גם ציפיתי שבאמת יינתן דגש על התאמה של בירה ושוקולד, ובמקום זה המבשלות פשוט הביאו את כל הארסנל ללא מיקוד מסויים ולא היה יותר מדי שוקולד בנמצא. בייחוד אחרי שהם קלעו בול בפסטיבל בירות החורף שנערך רק שבועיים קודם לכן ובהינתן הרפרטואר של פסטיבלים בנינקאסי ציפיתי להרבה יותר. אני אתן קרדיט למקום ואסיק כי היו תוכניות גדולות וטובות שהתפקששו. נחכה ונראה מה יהיה באירוע הבא.


"Ninkasi Public House", היסוד 4, תל-אביב. (דף הפייסבוק)


בפעם הבאה

יום לפני הפסטיבל המדובר אבא שלי חזר הביתה שני בקבוקי בירה שונים.

"קניתי כמה דברים בסופר מתחת לעבודה" הוא אמר, "והיו שם מבצע חיסול של 50% הנחה על כמה בירות אז הבאתי שני סוגים הביתה. הם שווים משהו?"

להפתעתי היה מדובר בבירות ששוות משהו. אמרתי לו בזעזוע שהיה צריך להתקשר אלי ולהתייעץ, אבל בראייה לאחור טוב שלא עשה זאת, שכן יום למחרת הלכתי לאותו סופר והצטרף למדף החיסולים סוג שלישי.

רוצים לדעת מהן הבירות והאם הן טעימות? זה יבוא בפעם הבאה.

לפני שאני מסיים אני רק רוצה להודות לבלוג קוראים ושותים ולמבשלת Pista שקישרו מיוזמתם לבלוג שלי בעמוד הפייסבוק שלהם. זה מילא אותי בהתרגשות שאין לתאר. אני כולי אפר ועפר שכותב כחודש וחצי וכבר זוכה להערכה כ"כ נפלאה. מימי לא ציפיתי שהבלוג ימריא כך. תודה!



“Put it back in the horse!”  (H. Allen Smith after tasting his first American beer)

רז.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה