יום חמישי, 2 בפברואר 2012

קר אז בירה - פסטיבל בירות חורפיות בנינקאסי


ערב טוב לכולם.

קצת קשה לדמיין פסטיבל בירות חורפיות במדינתנו הקטנטונת. אז נכון, מדובר באחד החורפים הגשומים והקרים ביותר שהיו לנו בשנים האחרונות, אבל אם להשוות את זה למדינות שמולידות בד"כ פסטיבלי בירות חורף כמו בלגיה או בריטניה, הרי שאנחנו מפגרים אחריהם בכמה סנטימטרים של שלג. עם זאת, כל זה לא עמד בפני האנשים הטובים מהנינקאסי (עליו ארחיב בהזדמנות אחרת), והם הביאו בשישי שעבר פסטיבל חורף חמים וטעים.

למי שלא מכיר, הנינקאסי הוא פאב בירה חדש יחסית בדרום ת"א והוא האח הקטן של הבירדי, חנות לממכר ציוד והדרכה למבשל הביתי. זה לא הפסטיבל הראשון שנערך בנינקאסי. יצא לי גם להגיע לפסטיבל האוקטוברפסט שאירגנו (עליו לא כתבתי בשום מקום) והנוסחה פחות או יותר השתמרה. מגיעות מספר מבשלות די מצומצם (ביניהן מבשלות שנולדו בקורס בבירדי) המציאות חלק ממרכולתן בהתאם לאירוע. כאן הגיעו 8 מבשלות כולל הנינקאסי עצמו (שהציג כמה בירות תוצרת המקום שבושלו ע"י גדי דבירי, אחד מהבעלים של הבירדי והנינקאסי וסופר-אובר-מבשלן) והוצעו בנוסף גם בירות מיובאות במחירים מיוחדים. היו שני הבדלים בולטים מאוד בהשוואה לפעם הקודמת; הראשון היה גודל טעימה קטן וקבוע בין כל המציגים, כך שמי שרוצה לטעום מהכל יוכל לעשות זאת עם קיבה אחת, והשני היה קיום הפסטיבל בתוך הפאב במקום מחוצה לו, דבר שהיה הרבה פחות מעיק ממה שאפשר לצפות (איכשהו זה לא הגיע לרמות הקלסטרופוביה של Beers ).

אז מה היה לנו שם?
  • בתחילת האירוע הייתי מספיק חד כדי לזכור את הסדר בו שתיתי את הבירות. ראשונה טעמתי את "Fat Companion" של  שמולץ, בירה חזקה סגנון טריפל בלגי שהייתה טיפה מתקתקה ומאוד עשירה בטעמים. כבר יצא לי לטעום בירה של הבחור הזה והוא יודע מה הוא עושה. אם יוצא לכם להיתקל בו, אל תהססו לקנות ממנו בירה.
  • שנייה טעמתי בירה תוצרת Pista. זו הייתה ביר-דה-גארד והיה לה טעם מאוד מיוחד. מספיק מיוחד כדי לקנות ממנה צמד בקבוקים.
  • לטעימה השלישית אצתי לכיוון הדוכן של Gopher's. סשה, הברומאסטר, הודה לי על הביקורת החיובית בבלוג (לא, תודה לך). טעמתי מהיין החם שהוצע שם והמלצתי לחבר על אחד מהסוגים שהובאו. הפעם הוצעו רק הסוגים היותר חורפיים ולא את כל הארסנל וחבל. כל הכבוד על היין; הודות לו, אני די בטוח שמהנקודה הזאת אני לא זוכר את הסדר בו טעמתי את הבירות.
  • קא-ביר הגיע עם דופלוייצנבוק (נו, זה כזה חזק עם חיטה וכזה וזה כהה כזה וטיפה מתקתק וקלוי כזה שנו... אתם מבינים) שהיה מוצלח מאוד.
  • מבשלת ללה (שלצערי, אין להם נוכחות רשת) באו עם אייל אדום ובירות חיטה, שתיהן עם תוספת קליפות תפוזים וכוסברה. הן היו נחמדות מאוד והתוספת בהן באה בדיוק ובעדינות הראוייה. קניתי מהן 3 ו-3 (בהתאמה).
  • מבשלת החלוץ באו עם היצע גדול (וצוות גדול). היו שם IPA וטריפל בלגי, אבל הכי אהבתי את ה-Ex-Girlfriend Stout שהיה שוקולדי, קלוי וחביב ביותר. אני בדרך כלל לא טיפוס של סטאוטים, אבל בשביל סטאוטים כאלה אני מוכן לעבור המרה (לכזה טיפוס).
  • Laughing Buddha המוכרים והטובים (שגם לקחו חלק באירגון הפסטיבל החביב הזה (ושהמבשלה שלהם ממוקמת יריקה מהפאב) הביאו ארסנל של 7 בירות. שתיים מהן, אותן טעמתי, היו יין שעורה ובראגוט (תמד המכיל גם לתת ודומה יחסית לבירה); שתיהן היו חזקות וטעימות מאוד. טעמתי עוד איזה אחת כדי לדעת איזו אני לא לוקח בשישייה שקניתי.
  • נוסף על הבירה של המקום (נדמה לי שטעמתי את הוייצנבוק שהייתה מוצלחת כצפוי), הוגשה גם בירה חמה עם קצפת שהייתה מוצלחת להפליא ומספר בירות מיובאות. שתיתי שוף נייס כהה, שלא איכזבה, ולה-טראפ איזידור, שהוגשה מהחבית (!) והייתה טיפה מרירה לטעמי אבל עדיין טעימה.
הינה אני!
האווירה הייתה מאוד נחמדה. היו המון אנשים, אבל שתי הדלתות איפשרו בריחה, כך שלא היה מעיק. נוסף על הבירות והסביבה החביבה, המקום הציע גם מבחר נחמד של מזון פסטיבלים שמאוד זרם עם הבירות. אם יש לי ביקורת כלשהי היא שהיה טיפה יקר (14 הבירות שקניתי עלו לי 200 ש"ח והטעימות, שבפסטיבלים עולות בד"כ 5 ש"ח ל-100 מ"ל, עלו 10 ש"ח ל-150 מ"ל). אבל גם זה לא ימנע ממני לבוא לפסטיבל הבא וזה גם לא צריך למנוע מכם. הובטחו עוד פסטיבלים ואני מצפה להם בכיליון עיניים. כרגע יש בתווך אירוע החלפת ספרים (מחר) ואירוע וולנטיינס שאני לא יודע אם אגיע אליהם, אבל שווה לשקול. אני מתחייב בזאת להתריע עליהם בפניכם, קוראים יקרים, ברגע שאדע עליהם.

(אני עוד אסקר את הנינקאסי כשלעצמו, אבל הינה סיומת סטנדרטית בכל זאת)

"Ninkasi Public House", היסוד 4, תל-אביב. (דף הפייסבוק)


בפעם הבאה

זה כבר פוסט שני בו אני כותב על זה שאני לא טיפוס של סטאטים ואז כותב על הנאה שלי מסטאוט כזה או אחר. נראה לי שאני אקדיש את הפוסט הבא לנושא שיבהיר בעקיפין את הסוגייה.

עד אז, צפו בכול הפרסומות של מבשלת שפירא.

Without question, the greatest invention in the history of mankind is beer.
Oh, I grant you the wheel was also a fine invention, but the wheel 
does not go nearly as well with pizza. (Dave Barry)
רז.

    אין תגובות:

    הוסף רשומת תגובה